Rijmpje 3

21 juni 2018

Je va a Santiago, ecoute:

Allez, allez, allez, demarrer,

Monsieur Bob est en route

Het magere resultaat van vier jaar Frans; 2 jaar op de lagere school (meneer Bijleveld, Bussum,1966) en 2 jaar middelbare school (mevr. Rokebrand, Laren, 1968). Maar mevr. Rokebrand zou nu trots geweest zijn op mijn uitspraak: messieurs et mesdammes, Assiez vous  sil vous plais (Uitspraak hè, niet schrijfwijze), waarna ze er vaak nog gepikeerd aan toe voegde: JE VOUS EN PRIE!

Was ze vaker gepikeerd geweest, dan was het versje zeker twee regels langer geworden.

1. Mieke en Wim 's- Hertogenbosch:
    21 juni 2018
    Hallo Bob
    We hebben intussen je reisverslag ontdekt en wat is dat leuk. We gaan je reis vanaf nu met grote interesse volgen. Wij zijn zelf ervaringsdeskundig maar jouw verhaal is jouw eigen weg en die is toch weer anders dan onze route was. En nu je toch aan het verfransen bent 'allez votre corridor oftewel '' ga je gang' op jouw manier.
    buen camino
  2. Preshaan:
    22 juni 2018
    Ik zie dat je Frans naarmate je dieper La France binnenrijd steeds beter wordt. Ik ben nu al benieuwd naar je “poemas espanol” 😉
  3. Niek:
    22 juni 2018
    Inderdaad Preshaan, ik wacht ook met smart op het Spaanse gedeelte van de reis!