21 juni, The journey continues

21 juni 2018

Ik ben nu aangekomen in Bourdonne, waarvoor ik gisterenmiddag de Seine ben overgestoken. Het vertrek gisteren uit Sainte Geneviève was rond 9,30 u. Een beetje later dan de bedoeling, doordat ik mijn gastvrouw van de B&B niet had begrepen. Ze zou het ontbijt klaar hebben om 08,30, dat was me duidelijk, maar niet dat dit in haar eetkamer zou staan. Dus ik had alles al ingepakt en zat op de afgesproken tijd klaar in mijn gite, terwijl zij op mij wachtte in haar eetkamer. Uiteindelijk toch maar gaan kijken of de koffie klaar was en toen kon het ontbijt beginnen. Mooi uitzicht vanuit haar  huis op de weg, en wie kwamen daar voorbij: Piet en Lena uit Riel. Madamme legde uit dat zij 5 minuten nadat ik tel. had gereserveerd voor de deur hadden gestaan. Zij had hen doorverwezen naar een ander adres. Ik dacht dat ik hen dan wel weer tegen zou komen die dag, maar dat was niet zo. De enigen die ik even gesproken heb waren 2 Nederlanders die op de terugreis waren vanuit Sevilla. Ik voelde me een hele Piet, dat ik nu ook voor vol wordt aangezien in het selecte gezelschap van lange-afstandfietsers!
Het was deze dag erg mooi weer en ik heb me goed in moeten smeren. Ook duidelijk meer water gedronken dan anders. Verder gebeurde er eigenlijk niet zo veel. Mijn benen draaien hun rondjes en na iedere klim geniet ik van de  altijd weer veel te korte afdaling. Hoewel het een mooie streek is, is het niet echt fotogeniek, dus daar ben ik ook weinig voor gestopt. De blauwe route van mademoiselle Garmin was makkelijk te volgen, hoewel we inmiddels allemaal weten, dat dat ook geen garantie is voor succes. Zelfs op de blauwe wandelroute in de Oisterwijkse bossen lukt het me heel goed om te verdwalen, hoewel dit daar zeker niet vervelend hoeft te zijn!!
Om 17.00 u moe aangekomen in Bourdonne(e). Ik was er al een hele tijd aan toe om ergens te gaan zitten en een cola te drinken. Maar in geen van de gehuchten waar ik doorkwam waren hier voorzieningen voor getroffen. Dus maar gewoon doorfietsen. In Boudonne(e) bleek zowaar een café-tabak te zijn, met maar liefst vier krukjes en een kleine bar om lekker aan te hangen. Ik besloot dat het wel mooi was geweest voor die dag, dus zocht ik in mijn gids naar een overnachtingsplaats. Ik bofte want er was er een in hetzelfde dorp. En laat die nou net schuin tegenover het café staan! Dat maakte de ontberingen van die dag weer helemaal goed. S' avonds nog wat appjes verstuurd, maar na een blikseminslag leek het internet niet meer beschikbaar, want geen verbinding. Ik weet dus nog niet wanneer ik dit kan versturen. Morgen (inmiddels vandaag) uiteraard weer zuidwaarts, waarbij een bezoek aan Chartres op het programma staat. Ik vorder dus gestaag: gewoon een kwestie van doorfietsen!